Fundación Todo Mejora

Todo Mejora се стреми да осигури благополучието на младите представители на ЛГБТ общността (лесбийки, гейове, бисексуални и транссексуални) чрез програми за превенция на самоубийствата и малтретирането на хомофобска основа.

Мащаб на дейността

Small

Сектор

Социални служби

Цели

По-ефективно сътрудничество

Свързване с поддръжници

Продукт

Google Workspace за организации с нестопанска цел

Google Ad Grants

Програма на YouTube за организации с нестопанска цел

Уебсайт

https://www.todomejora.org

Предизвикателство

Чили се нарежда на едно от първите места в Латинска Америка по самоубийства и училищно насилие сред тийнейджърите. Освен това там е отчетен вторият по височина ръст на самоубийствата за държавите членки на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР)1. Според националните данни, ако не бъдат взети мерки, след четири години почти всеки ден по един младеж ще слага край на живота си2. Проучвания на UNICEF, министерствата на социалното развитие и образованието и Todo Mejora еднозначно показват, че насилието над младежи въз основа на сексуална ориентация, полова идентичност и полово изразяване (SOGIE) е широко разпространено у дома, в училище и в обществото3. В много случаи училищният персонал използва хомофобски език и дори когато родителите бъдат уведомени, рядко се вземат мерки от тях или администраторите4. Todo Mejora се стреми да създаде среда, в която децата и младежите се чувстват безусловно ценени и подкрепяни, за да се противопостави на дискриминацията, отхвърлянето от семейството и малтретирането на хомофобска основа.

За да създаде тази безопасна среда, Todo Mejora решава да революционализира процесите си с помощта на технологиите. Екипът е наясно, че трябва да създаде информационен център, за да изгради институционална памет и да съхранява историята й (документи, снимки, видеоклипове, контакти и др.). За целта е нужно нещо повече от обикновена картотека – Todo Mejora търси начин да подобри възможностите за сътрудничество, за да повиши ефективността и продуктивността.

Подобно на много организации с нестопанска цел, Todo Mejora също иска да се фокусира върху нови начини за достигане до целевата си аудитория: ЛГБТ деца и младежи, търсещи информация и помощ. По този начин фондацията се надява също да повиши осведомеността за дейността си сред чилийското население. Достигането до по-широка аудитория е решаващо най-вече за привличането на повече дарители и доброволци, особено чрез дигиталните медии.

История

За да увеличи шансовете си за достигане до младата ЛГБТ аудитория, Todo Mejora решава да използва Google Ad Grants. Организацията се надява рекламата да бъде послание за надежда и подкрепа, както и врата за достъп до допълнителни ресурси. Например, ако разстроен потребител потърси „самоубийствени мисли“ с Google, той ще види реклама от Todo Mejora с успокояващо съобщение и алтернатива на самоубийството. Организацията също така анализира заявки за търсене, като „Искам да се самоубия“, „На кого да се обадя, ако искам да се самоубия?“, „Дъщеря ми опита да се самоубие, къде да я заведа?“ и „Помогнете ми, искам да умра“. Въпреки че това е емоционален процес, екипът научава колко важно е създаването на връзка между потребители, които може да търсят подкрепа в труден момент.

Todo Mejora също така използва Google Workspace, за да управлява дейностите си. Организацията предоставя хранилище от 30 ГБ на всеки потребител и неограничени профили, за да улесни сътрудничеството между колегите. Сега екипът върши ежедневната си работа с помощта на Gmail, Google Диск и Google Календар.

Осъзнавайки колко важно е визуалното послание за младото население, Todo Mejora също така използва YouTube, за да споделя лични истории, които да вдъхновяват младежката ЛГБТ общност в Чили. Екипът добавя наслагвания с подканващи фрази към видеоклиповете си, за да популяризира мисията си и да постига ключови цели, каквато е получаването на дарения.

„Най-много ни изненада това, че системата проработи! Беше интересно да видим какво търсеха хората с Google.com, например: „Искам да се самоубия“, „На кого да се обадя, ако искам да се самоубия?“, „Дъщеря ми опита да се самоубие, къде да я заведа?“, „помогнете ми, искам да умра“. Това бе едно много важно и същевременно болезнено разкритие, което обаче ни накара да заработим по-усърдно и да създадем реклами с Google Ad Grants, за да осигуряваме подкрепа на нуждаещите се.“

Хулио С. Дантас, основател на Todo Mejora

Въздействие

Един ден 19-годишно момиче се свързва с Todo Mejora чрез каналите за подкрепа и казва: „В момент на депресия потърсих с Google начини да се самоубия. Фондацията ви Todo Mejora (което означава „Всичко ще се оправи“) се показа в резултатите. Накарахте ме да се усмихна и ми напомнихте защо трябва да продължа напред.“ С едно лесно търсене с Google тя можеше да избере друга възможност. Вместо това обаче намери помощ, като проведе разговор със специалистите ни през канал за подкрепа. На този ден спасихме живот с помощта на Google Ad Grants!

Тези изпълнени с надежда послания помагат на ЛГБТ младежите да се справят с трудните ситуации и да виждат светлината в бъдещето. Откакто започва да си партнира с Google за организации с нестопанска цел, Todo Mejora вижда ясно въздействието и като статистическо изражение. От 2015 до 2016 г. трафикът през Google Търсене бележи ръст от 20%. През 2015 г. социалните медии генерират 55% от трафика към уебсайта, а Google Търсене – 28,6%. През 2016 г. нещата се обръщат – социалните мрежи привличат 33,12% от посетителите, а 49,59% от посещенията се дължат на Търсене.

Увеличеният трафик посредством Ad Grants накара Todo Mejora да разшири каналите си за подкрепа. Тази година организацията с нестопанска цел удължи работното време на горещата си телефонна линия за хора със самоубийствени мисли от 2 до 7 часа на седмица и работи, за да го удължи до 30 часа седмично през следващата година.

Днес Todo Mejora върши цялата си ежедневна работа посредством Google Workspace за организации с нестопанска цел. Всичко се съхранява в Google Диск – екипът е установил, че няма нужда да разчита на други услуги или продукти за съхранение. Това дава възможност на служителите лесно да поддържат и осъществяват достъп до документите. Като цяло тези услуги са от решаващо значение за подпомагане на екипа да разширява дълбочината и обхвата на дейността си.

Todo Mejora използва инструментите на Google за организации с нестопанска цел, за да се разрасне и да укрепи организацията, така че да се съсредоточи върху спасяването на живота на ЛГБТ младежите в Латинска Америка.

1 ОИСР (2016 г.). Учениците с ниска успеваемост: защо изостават и как да им помогнем да успеят. PISA. Издателство ОИСР. Париж
2 Министерство на здравеопазването на Чили (2013 г.). Situación Actual del Suicidio Adolescente en Chile, con perspectiva de Género [Актуално положение във връзка с младежките самоубийства в Чили, от гледна точка на пола]. Programa Nacional de Salud Integral de Adolescentes y Jóvenes. Чили.
3 Fundación Todo Mejora (2016 г.). Encuesta Nacional de Clima Escolar. Experiencias de Violencia e inseguridad Escolar de Estudiantes Lesbianas, Gays, Bisexuales y Trans [Национално проучване относно климата в училищата. Случаи на насилие и несигурност сред учениците с хомосексуална, бисексуална и транссексуална ориентация]. Fundación Todo Mejora. Чили.
4 Кристиан Бергер (2015 г.). Bullying homofóbico en Chile: Investigación y Acción [Малтретиране на хомофобска основа в Чили: разследване и действия]. Fundación Todo Mejora. Чили.

Открийте как други организации използват Google за организации с нестопанска цел, за да постигнат желаното въздействие.