Мащаб на дейността
Medium
Сектор
Изкуство, култура и хуманитарни науки
Цели
Ангажиране на аудитория
Генериране на съдържание в YouTube
Ефективни комуникация и сътрудничество
Измерване на ефективността на уебсайтовете
Повишаване на осведомеността
Привличане на абонати
Привличане на трафик към уебсайта ви
Разширяване на обхвата
Споделяне на информацията
Съхраняване и организиране на активи в облака
Увеличаване на последователите
Източник на снимката
Музеят „Ван Гог“: снимка от Ян Кес Стенман
Предизвикателство
Преди десет години музеят „Ван Гог“ наема първия си мениджър по дигиталните медии. Днес в отдела за дигитални комуникации работят шестима души, които имат за цел да осъществяват връзка с глобална аудитория, да продават билети за музея, да повишават осведомеността за специални събития и да запознават света с живота и изкуството на Винсент ван Гог. Разрастването на екипа създава предизвикателства по отношение на ефективното сътрудничество, но също така осигурява повече ресурси за предприемане на по-големи начинания. Един такъв пример е популяризирането на The Mesdag Collection – музей в Хага, ръководен от музея „Ван Гог“. The Mesdag Collection е по-малко известен от музея „Ван Гог“ и все още няма наложено име и достатъчно последователи. За да повиши осведомеността и посещаемостта, отделът за дигитални комуникации се обръща към инструментите на Google.
История
Музеят „Ван Гог“ в Амстердам, отворил врати през 1973 г., се стреми да запознава възможно най-много хора с живота и творбите на Винсент ван Гог и изкуството от неговото време, за да обогатява културата им и да ги вдъхновява. Там се съхранява най-голямата в света колекция от картини и рисунки на Ван Гог. През 2016 г. обектът е посетен от 2,1 милиона души и е вторият най-посещаван музей в Нидерландия. Същевременно The Mesdag Collection в Хага е музей, построен от художника и колекционер Хендрик Вилем Месдаг и съпругата му Синтия Месдаг, който сега е под ръководството на музея „Ван Гог“. В музея (и бивш дом на Хендрик и Синтия Месдаг) е изложена колекцията на семейство Месдаг – картини на художници от Барбизонската и Хагската школа.
С помощта на Google Workspace за организации с нестопанска цел служителите на музея сътрудничат ефективно помежду си и с други музеи. Те използват Google Meet, за да се консултират, когато е трудно да се срещнат физически. Google Документи и Google Диск улесняват съвместната работа и споделянето на файлове. Благодарение на Google Документи файловете няма нужда да бъдат заключвани или съхранявани локално в няколко екземпляра. Всеки може да преглежда и редактира един документ по едно и също време. А що се отнася до управлението на активите, музеят „Ван Гог“ разчита основно на Google Диск.
Ad Grants служи за повишаването на осведомеността не само за музея „Ван Гог“, но и за The Mesdag Collection. Служителите създадоха текстови реклами, насочени по местоположение, които спомогнаха за популяризирането на музея „Ван Гог“ и същевременно стимулираха продажбите на билети. Екипът за дигитални комуникации настрои Google Анализ, за да измерва директното въздействие на рекламите върху продажбата на билети, и научи, че Ad Grants допринася за 15% от продадените билети за музея „Ван Гог“ и привлича 40% от общия трафик към уебсайта.
„Благодарение на Google за организации с нестопанска цел за първи път имаме възможност да правим изкуството на Винсент ван Гог достъпно за толкова много хора по света. Освен това инструментите за публикуване, разпространение и популяризиране на съдържание и за проследяване на резултатите допринасят за успеха на мисията ни.“
Едит Схрюрс, музей „Ван Гог“
Въздействие
Благодарение на Ad Grants трафикът към уебсайта на The Mesdag Collection се удвои. Всъщност рекламите от Google привличат 44% от целия трафик към него и са най-големият източник на посетители. Органичното търсене с Google генерира най-много от трафика за музея „Ван Гог“ – цели 39%. Използването на Google за организации с нестопанска цел имаше огромно въздействие върху организацията и общността ни.
Освен това работното време на музея се променя през различните сезони. Затова екипът за дигитални комуникации поддържа страницата в Google Business Profile актуална, така че хората да могат лесно да планират посещението си. Екипът за дигитални комуникации също така откри колко ценен инструмент е Google Анализ и ежедневно проверява профила си в услугата, за да научава откъде идват потребителите и как взаимодействат с уебсайта. Каналът в YouTube вече има над 4039 абонати. Музеят „Ван Гог“ създава оригинално съдържание в YouTube, като например представения видеоклип Meet Vincent (който вече има 27 156 показвания), и трейлъри за изложби, за да разширява обхвата на мисията си за запознаване на света с Винсент ван Гог.
Много хора проявяват любопитство към различни аспекти от изкуството и живота на Ван Гог. Творбите му са визуално привлекателни и е важно за музея да предлага добра комбинация от качествени видеоклипове за него (образователни, научни, трейлъри за изложби и др.). Тъй като видеосъдържанието става все по-важно, екипът за дигитални комуникации е инвестирал ресурси за създаването на качествени видеоклипове, които да споделя със зрителите по света. Видеопродуцирането в музея се осъществява със сътрудничество между няколко отдела („Дигитални комуникации“, „Образование и интерпретация“ и „Маркетинг“), за да се постигне правилният баланс между задълбочено съдържание и значими подканващи фрази. През последните години YouTube се превърна във важна търсачка и музеят се грижи видеоклиповете да бъдат оптимизирани за търсещи машини и ги вгражда в различни платформи, например на уебсайта си.