Сектор
Ползи за обществото
Цели
Ангажиране на аудитория
Ефективни комуникация и сътрудничество
Измерване на ефективността на уебсайтовете
Повишаване на осведомеността
Повишаване на продуктивността и рационализиране на операциите
Източник на снимката
WITNESS
Предизвикателство
WITNESS функционира в пресечната точка на човешките права и технологиите, като помага на милиони обикновени хора по целия свят да кажат истината на управляващите чрез онлайн видеосъдържание. Във вътрешен план организацията разчита на технологиите и „за да увеличи видимостта и глобалното въздействие на кампаниите и да работи ефективно, така че да се възползва максимално от всяко дарение“ – казва Мариана Мънимейкър от отдела за онлайн инициативи и производство в WITNESS.
От създаването си преди 20 години организацията WITNESS си е партнирала с повече от 300 групи за защита на човешките права в над 80 държави, подготвила е над 3000 защитници на човешките права, разработила е широко използвани материали за обучение и инструменти за създаване на видеоклипове и безопасност, създала е първата специализирана онлайн платформа за мултимедийни материали за човешките права (HUB) и е включила видеоклипове в повече от 100 кампании. Всички тези задачи са свързани с отделни предизвикателства – от координирането на международните комуникации до създаването на най-оптималното място за платформата.
История
Инструментите, предоставени на WITNESS безплатно чрез Google за организации с нестопанска цел, осигуряват възможности за работата на малък, но разнообразен екип от 30 души. WITNESS използва Google Workspace, за да поддържа изключително ниво на продуктивност. Някои от сътрудниците в организацията пътуват повече време, отколкото прекарват в офиса, и разчитат на Gmail и Календар, за да получават актуална информация и да се координират с другите. Google Документи позволява съвместна работа по всички материали – от публикации в блога до списъци с мултимедия. А Google Формуляри помага за събиране на съдържание за предстоящи проекти или за оценяване на реакциите на поддръжниците.
Наред с другите инициативи за осведоменост WITNESS създаде канал в YouTube със собствената си марка – материалите в него са гледани милиони пъти и печелят хиляди абонати. В партньорство със Storyful организацията дори създаде всеобхватен нов канал в YouTube, посветен на човешките права.
Организацията също така насочва вниманието си към кампании посредством маркетинг чрез търсещи машини с помощта на Ad Grants. Използвайки Google Анализ, тя събира статистически данни за дарителите и проследява ефективността на уебсайта си. Посредством Google Карти хората могат добият визуална представа за точното място на кампаниите, като например търсене на справедливост за възрастни хора (www.elderjustice.org). Google+ и Hangouts помагат за ангажиране на аудиториите с конкретни теми. Планира се поредица от разговори в Hangouts за отпразнуване на 20-ата годишнина на организацията.
„Google за организации с нестопанска цел ни помогна да разпространяваме интригуващо съдържание, като същевременно рационализира ежедневните ни бизнес операции напълно безплатно.“
Матис Бъстос Хоукс, помощник-директор по комуникациите и ангажираността
Въздействие
За WITNESS предимствата на Google за организации с нестопанска цел се допълват от възможността за създаване на връзки с други компании под чадъра на Alphabet. Ето какво казва Матис Бъстос Хоукс, помощник-директор по комуникациите и ангажираността в WITNESS: „Разговорите ни с YouTube доведоха до създаването на инструмента за персонализирано замъгляване в платформата. Активистите могат да го използват, за да замъгляват определени елементи във видеоклиповете, включително самоличността на даден човек, без да възпрепятстват споделянето на важни истории за злоупотреба с човешките права.“
WITNESS активно подканва други технологични компании да последват примера на YouTube, тъй като подобна функционалност буквално би могла да спаси живота на смелчаците, решили да свидетелстват.